Taxatie nodig?

U heeft een woning of bedrijfspand gekocht ?
U gaat verbouwen ?
U bent bezig met een hypotheek ?
U heeft een waardering voor de fiscus nodig ?
U heeft een pand op het oog, maar weet niet wat het waard is ?
U heeft een verschil van mening over de waarde van uw huis tijdens een boedelscheiding ?

Wij waarderen woning, appartementen, bedrijfspanden, horeca-objecten voor particulieren en bedrijven. Wat is een pand waard? Stel ons die vraag en u krijgt een betrouwbaar antwoord. Als één van de grootste makelaars van de regio’s Delft zijn we als geen ander op de hoogte van de marktsituatie.

Waarom zou u die door ons laten uitvoeren ?

Uiteraard worden wij door alle banken geaccepteerd door onze ervaring en lidmaatschap van de NVM, daarnaast zijn wij gecertificeerd Register Makelaar Taxateur (RMT), d.w.z. wij zijn gecertificeerd door Vastgoedcert en wij zijn aangesloten bij het NWWI als het NRVT. Wij voeren per jaar enkele honderden taxaties uit, voor diverse opdrachtgevers: Particulieren, banken, tussenpersonen en taxatiebureaus

Met een taxateur van Björnd Makelaardij heeft u zekerheid over de waarde van uw pand. Dat kan een goed handvat zijn als u op het punt staat een pand te kopen of te verkopen en twijfelt over een reële vraagprijs.

Waar taxeren wij ?

Delft, Den Haag, Pijnacker, Rijswijk, Den Hoorn, Schipluiden, Berkel en Rodenrijs, Den Hoorn, Voorburg, Wateringen e.o.

Hoe gaat dat, een taxatie?

U neemt contact op met ons voor het maken van een afspraak en het opnemen van de gegevens. Wij vertellen u dan gelijk wat de kosten zijn. U kunt ook gemakkelijk een taxatie-aanvraag doen via het online aanvraagformulier. Binnen twee werkdagen heeft u vervolgens het taxatierapport in huis. Duidelijk voor u, compleet voor de geldverstrekkers die u in de arm wilt nemen voor een hypotheek.

Taxatierapport

Uw rapport wordt per email opgeleverd en voldoet aan alle eisen die de banken en hypotheekverstrekkers stellen.

NWWI Woning Taxatie

Indien het NWWI taxatie betreft, wordt het rapport elektronisch klaar gezet in een beveiligde database.U krijgt dan van ons een code toegestuurd waarmee u op www.nwwi.nl uw taxatie kunt inzien. U kunt de code verstrekken aan uw geldverstrekker en/of hypotheek tussenpersoon zodat zij de taxatie ook in kunnen zien.

Het NWWI is opgezet om taxatiefraude tegen te gaan en het is verplicht voor vrijwel alle woning taxaties. U betaalt een bijdrage aan het NWWI welk apart wordt gespecificeerd en welke door de taxateur aan het NWWI wordt uitbetaald.

Voor meer informatie kijk op www.nwwi.nl

Hoeveel kost een woning taxatie?

Kosten voor een NWWI (NHG goed gekeurde) woning taxatie zijn in principe vast:

de kosten voor de taxatie zijn   € 315,- excl. BTW
opvragen kadastrale gegevens   € 30,- excl. BTW
NWWI kosten   € 38,50 excl. BTW
totaal   € 383,50 excl. BTW
zijnde   € 464,04 incl. BTW

 

Indien er extra informatie moet worden opgevaard en daar zijn kosten aan verbonden dan worden deze er nog bij opgeteld.

Voor taxaties van bedrijfspanden en horeca objecten geven wij u, op aanvraag, een passende offerte per te taxeren object

Bedrijfspand taxaties en andere objecten

Wij zijn uw taxateur voor andere vastgoedobjecten dan alleen maar woningen. Bedrijfspanden, horeca objecten etc. zijn voor ons bekend terrein o.a. de Delftse binnenstad kennen wij als geen ander.

Wij zijn als grootste lokale bedrijfsmakelaar ook taxateur voor de zakelijk markt. Wij zijn ingeschreven als bedrijfstaxateur bij de NRVT en taxeren o.a. voor Rabobank, ING, Abnamro, FGH Bank, Triodos Bank en nog vele andere partijen.

Waar taxeren wij bedrijfspanden?

Delft, Den Haag, Pijnacker, Rijswijk, Den Hoorn, Schipluiden, Berkel en Rodenrijs, Den Hoorn, Voorburg, Wateringen e.o.

Hoe gaat dat in zijn werk ?

Telefonisch bespreken wij met u wat voor taxatie u nodig heeft en brengen wij een passende offerte uit.

Het moet altijd helder zijn voor welk doel de taxatie wordt opgesteld, bijvoorbeeld: waardering van het onroerend goed in verhuurde of leeg staat ivm financiering.

Vraag uw hypotheekverstrekker om een duidelijk taxatie-doel dat vereenvoudigt de zaken voor u zelf en voorkomt onnodige aanpassingen achteraf en dus vertragingen.

Er dient altijd eerst een offerte te worden uitgebracht welke u dient te tekenen voor akkoord. Wij vragen bij u alle benodigde stukken (o.a. huurcontracten, actueel huuroverzicht, plattegronden etc....)  Daarnaast raadplegen wij diverse instanties o.a.:

- Gemeente: bestemmingsplan

- Bodemloket: info inzake de bodem

- Kadaster

Daarna maken wij een afspraak voor de opname van het pand en we bekijken ter plaatse de staat van onderhoud, ligging en alle overige zaken.

De rapportage wordt dan opgesteld en deze wordt ook nog bekeken door een 2e taxateur welke verklaring (plausabiliteitsverklaring) zal tekenen als hij het eens is met de rapportage.

Wij leggen u de rapportage in concept voor en daarna wordt de taxatie ondertekend en aan u per mail aangeleverd.

Hoe lang duurt zo iets ?

De doorloop tijd is meestal 2 tot 3 weken en hangt af van de complexiteit van de taxatie, drukte en wanneer wij alle gevraagde gegevens hebben ontvangen (van u en de instanties).

Wat kost een bedrijfspand taxatie ?

De kosten varieren enorm daar panden en vraagstukken dit ook doen.

U moet rekenen op een tarief tussen 850,= en 3500,= excl. btw, wij stellen voor u een passende offerte op nadat u ons heeft verteld wat u nodig heeft.

 

U kunt direct een NWWI taxatie opdracht bij ons aanvragen.

Klik doorvoor op de onderstaande button. Voor alle andere vragen over taxaties kunt u ons bellen of vul het formulier in.

 

VRAGEN?

Vertel het ons, wij helpen u graag verder.


Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.